Оцінювання учнів з особливими освітніми потребами (ООП).
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів5-10 класів з порушеннямиінтелектуального розвитку
Оцінювання учнів, що потребуютьпершого рівня підтримки:
- на основі загальних критеріїв оцінювання;
- на основі загальних підходів оцінювання з урахуванням можливості їх
- адаптації та з урахуванням особливих освітніх потреб учня.
Оцінювання учнів, що потребують другого рівня підтримки:
- на основі загальних критеріїв оцінювання з можливістю адаптації умов проведення оцінювання з урахуванням особливих освітніх потреб учня;
- під час проведення оцінювання враховуються адаптація процедури за часом та змістом (наприклад: збільшення часу на виконання завдань);
- зміна методів тестування (формування завдань в аудіоформаті, збільшеним шрифтом, шрифтом Брайля тощо).
Оцінювання учнів, що потребують третього рівня підтримки:
- на основі загальних критеріїв оцінювання з урахуванням ІНП (за наявності) та можливості адаптації умов проведення процедури оцінювання з урахуванням особливих освітніх потреб учня;
- під час проведення оцінювання враховуються адаптація процедури оцінювання за часом та змістом (наприклад: збільшення часу на виконання завдань);
- зміна методів тестування (формування завдань в аудіоформаті, збільшеним шрифтом, шрифтом Брайля тощо).
Оцінювання учнів, що потребують четвертого рівня підтримки:
- на основі загальних критеріїв оцінювання з урахуванням ІНП (за наявності) та можливості адаптації/модифікації умов проведення процедури оцінювання з урахуванням особливих освітніх потреб учня;
- здійснення адаптації процедури оцінювання за часом та змістом відповідно до потреб учня, що включає: використання доступних форм викладу інформації (шрифтом Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
- використання засобів альтернативної комунікації під час формування завдань;
- адаптація/модифікація завдань з урахуванням способу їх сприйняття учнем;
- збільшення часу на процедуру оцінювання тощо;
- відповідність тестів змісту модифікованої програми навчального предмета.
Оцінювання учнів, що потребують п’ятого рівня підтримки:
- на основі загальних критеріїв оцінювання з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності) та можливості адаптації/модифікації умов проведення процедури оцінювання з урахуванням особливих освітніх потреб учня;
- здійснення адаптації процедури оцінювання за часом та змістом відповідно до потреб учня, що включає: використання доступних форм викладу інформації (шрифтом Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
- використання засобів альтернативної комунікації під час формування завдань;
- адаптація/модифікація завдань з урахуванням способу їх сприйняття учнем, збільшення часу на процедуру оцінювання тощо;
- відповідність тестів змісту модифікованої програми навчального предмета.