Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є: формувальне оцінювання, підсумкове оцінювання та державна підсумкова атестація.
Формувальне оцінювання спрямоване на відстеження динаміки навчального поступу учнів, визначення їхніх навчальних (освітніх) потреб і скерування освітнього процесу на підвищення ефективності навчання з урахуванням встановлених результатів навчання.
Підсумкове оцінювання показує результат навчання та розвитку.
Державна підсумкова атестація передбачає оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття базової середньої освіти, вимогам Державного стандарту. Особливості проведення, вимоги до змісту та критерії оцінювання державної підсумкової атестації встановлює Міністерство освіти і науки України і визначається в установленому законодавством порядку.
Результати оцінювання виражаються в балах (від 1 до 12) та/або в оцінночних судженнях. Оцінювання здійснюється за визначеними критеріями, які дозволяють встановити відповідність між вимогами до обов’язкових результатів навчання, визначеними Державним стандартом, і фактичними результатами навчання, яких досягай учні.
Загальні критерії оцінювання визначають загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів і слугують основою критеріїв оцінювання за освітніми галузями.
Критерії оцінювання за освітніми галузями
Підсумкове оцінювання за семестр здійснюють за групами результатів (ГР) навчання, що передбачені Критеріями оцінювання за освітніми галузями, з урахуванням різних форм і видів навчальної діяльності. Підсумкове оцінювання одного, декількох або всіх груп результатів, визначених у Державному стандарті, може проводитись протягом навчального періоду.
У Свідоцтві досягнень виставляють семестрові оцінки за групами результатів. На підставі оцінок за групами результатів виставляють загальну оцінку за семестр з кожного навчального предмета/інтегрованого курсу. Оцінка за семестр може бути скоригованою.
Підсумкове оцінювання за рік не здійснюють. Річну оцінку виставляють на підставі загальних оцінок за І та II семестри (або скоригованих семестрових оцінок). Для визначення річної оцінки враховується динаміка особистих досягнень учня/учениці протягом року.
Якщо рівень результатів навчання учня/учениці визначити неможливо з якихось причин, у класному журналі та свідоцтві досягнень робиться запис «не атестований(а) - (н/а)».
У разі порушення учнями принципів академічної доброчесності, зокрема, списування, учитель/учителька може ухвалити рішення не оцінювати результат такої діяльності і запропонувати повторне проходження оцінювання.
Оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учнів та їхніх батьків. Інформування батьків може відбуватися під час індивідуальних зустрічей, через електронні щоденники чи у свідоцтві досягнень.